مصرف برق دستگاه تزریق پلاستیک2000

مقدار مصرف برق دستگاه تزریق پلاستیک

مصرف برق در دستگاه های تزریق پلاستیک چقدر است؟

میزان مصرف برق دستگاه تزریق پلاستیک، با توجه به سایز دستگاه و میزان حجم تولید و وزن قطعات تولیدی، متفاوت می باشد. هرچقدر سایز دستگاه بزرگتر باشد ، تعداد الکترو موتور های  دستگاه و توان مصرفی آنها  بیشتر خواهد بود. از جمله مهمترین مواردی که در مصرف برق دستگاه تاثیرگذار می باشد، مقدار زمان خنک کاری  یا زمان تزریق های مواد پی در پی است، یعنی هر چقدر دستگاه با بیشترین توان کار کند طبیعتا موتور الکتروموتور و پمپ بیشتر در حال کار بوده و مصرف برق بالاتری دارد.

مصرف برق در دستگاه هایی که با پمپ ثابت هیدرولیکی کار می کنند، به دلیل عدم وجود تنظیماتPID، و عدم وجود نظارت دقیق plc ، بصورت سیستم پمپ دائم کار بوده و همواره در حال تزریق روغن به داخل مدار  هیدرولیک می باشد . لذا این امر  باعث میگردد که مقدار راندمان دستگاه بسیار پایین باشد. این امر در دستگاه های مجهز به پمپ دبی متغیر  کمتر می باشد زیرا وجود مدارات  مقایسه گر موجب میگردد تا میزان عملکرد پمپ در پاره ای از موارد تا حدود 45 درصد کاهش پیدا کرده و لذا میزان مصرف برق کاهش پیدا کند.

بخش دیگر دستگاه که دارای مصرف برق بالا می باشد المنت های دستگاه می باشد المنت ها وظیفه گرم کردن و ذوب مواد را بر عهده دارند، ماشین سازی ابتکار با استفاده از المنت های کم مصرف موفق به کاهش مصرف برق در این بخش شده است.

دستگاه های تزرق پلاستیک مجهز به  سروموتور در هر قسمت از حرکات  دستگاه و بسته به میزان مورد نیاز دبی روغن، شروع به کار نموده و میزان مصرف برق را تا نزدیک به صفر کاهش دهند. میزان مصرف برق در این دستگاه ها با استفاده از المنت های مخصوص در زمان خنک کاری قطعه تقریبا صفر می شود

میزان مصرف برق در دستگاه های تزریق پلاستیک بستگی به موارد مختلفی همچون سایز الکترو موتور دستگاه، مقدار وزن قطعه تولیدی ، زمان خنک کاری، نوع المنت های مصرفی و … بستگی دارد و سیستم سروو موتور قابلیت کاهش مصرف برق را تا بیش از 85 درصد دارا می باشد

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x